דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי על ידי אבנים חמות 

מאת    [ 28/04/2009 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2944 פעמים ]

עיסוי על ידי אבנים חמות


עיסוי אבנים חמות - הסבר

עיסוי על ידי אבנים חמות במקור הוא שיטת טיפול אינדיאנית עתיקה שהגיעה אלינו מצפון אמריקה; שיטת העיסוי על ידי אבנים חמות הייתה מצויה אצל האינדיאנים עוד לפני 300 שנה. לפי המסורת שלהן, הנשים המקומיות היו מחכות לבני זוגן החוזרים מהציד עייפים, פצועים ומותשים, כשהן נושאות קערות של מים חמים, אבנים ומגבות לצורך טיפול. האינדיאנים המותשים היו טובלים את רגליהם במים החמים ונשותיהם היו מעסות את גופם באמצעות האבנים באהבה, מפשירות את האיברים הקפואים ומרגיעות את גופם העייף ממאמץ הציד.

בגלל לחציי היומיום במציאות המודרנית, שלא פחותים מאלה שקשורים ליציאה לציד, זקוק גופנו לא פעם להרפיה מהמתח הרב שמצטבר בו. מסיבה זו, משמשות האבנים אף בימינו לעיסוי ולטיפול מרגיע ומפנק. בזמן העיסוי משתמשים בחלוקי נחל מבזלת בגודל שונה שלא עברו תהליכי עיבוד. האבנים סופגות בתוכן מינרלים מהטבע ושומרות על חומן לאורך זמן.

איך מתבצע עיסוי בעזרת אבנים חמות?

הטיפול על ידי אבנים חמות מתחיל בעיסוי עמוק של הרקמות על ידי שמנים ארומאטיים. אחרי העיסוי מניחים את האבנים החמות בין אצבעות הרגליים, לאורכו של הגב ואף באזור המצח במקום הנקרא ברפואה המשלימה "העין השלישית". שילוב של האבנים החמות, השמנים ומגע הידיים של המטפל גורם לגופו של המטופל תחושה נעימה של חום, רגיעה ורפיון כללי נעים בגוף. השמנים הארומאטיים המשולבים בטיפול באמצעות האבנים החמות מסייעים להמרצת מחזור הדם ולניקוי הרעלים השונים מהגוף.

החום הנוצר הוא תוצאה של תהליך טבעי שהוא חלק בלתי נפרד מהמחזוריות בטבע ובחיי האדם; כדי להתגבר על הרגשת כאב, על חסימה, על שרירים תפוסים ועל קושי צריך גופנו לעבור תהליכי חימום שונים.

שילוב האבנים החמות יחד עם טיפול העיסוי עם שימוש בשמנים ארומאטיים ומגע ידי המטפל משחרר ומשפר מאוד את תחושת והרגשת הרוגע והחום הפנימי. הטיפול מצליח לגרום תחושת איזון מחודש, להפגה ולשחרור ממתחים נפשיים, שחרור השרירים ושאר האיברים התפוסים, עידוד של זרימת הדם בגוף, שיפור משמעותי בכל תהליכי חילוף החומרים בגוף, שחרור חומצות החלב ופתיחה של חסימות אנרגטיות שונות בגוף.

בנוסף, על ידי הטיפול באבנים החמות, נפתחות נקבוביות העור, והמינרלים השונים המצויים באבנים מחלחלים וחודרים פנימה אל הגוף ועוזרים בהמרצת מחזוריות הדם ומחזוריות האנרגיה.

אמנם, עיסוי באמצעות אבנים חמות גורם להרפיה עמוקה ונעימה של הגוף ושל הנפש והוא מומלץ ביותר, אבל חשוב להקפיד לעשותו רק במקומות מקצועיים שמתמחים בתחום.
חשוב מאוד שטיפול על ידי אבנים חמות ייעשה רק על-ידי מי שמתמחה בסוג טיפול-עיסוי זה, כדי להשיג את הטוב ביותר ולא לגרום כאב מיותר או בעיות אחרות למטופל.

המטפל צריך להיות מודע למצב הפיזי של המטופל ומיומן ומנוסה מספיק כדי לא לגרום לו נזק או כוויות. נוסף לכך, על המטפל להיזהר מחימום של אזור בגוף שאסור לחממו, חום חיצוני מוגבר עלול במצבים מסוימים לגרום לתופעות לוואי בלתי רצויות, כמו: ירידה משמעותית בלחץ הדם, עידוד או התפשטות של דלקת קיימת, חסימה של כלי הדם בגוף, בעיות שיכולות להתקיים לאחר ניתוח או טיפול לא נכון ולא מבוקר בנשים בהריון.
יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית. www.morclinic.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב